Integritetspolicy

Allmänt

Varforeningvill.se administreras av Svensk Innebandy som följer Svensk innebandys Integritets- och säkerhetspolicy, som i sin tur följer den ”Uppförandekod för idrottsrörelsen” som Riksidrottsförbundet antagit och fått godkänt av Datainspektionen mars 2018.

I vår Integritets- och säkerhetspolicy beskriver vi hur föreningens och förbundens behandling av personuppgifter som gemensam personuppgiftsansvarig fungerar.

Vi vill tydliggöra ansvaret för att skydda dina rättigheter och din integritet och förklara hur vi använder de personuppgifter du delar med oss. Ta del av integritets- och säkerhetspolicyn i sin helhet.

Specifikt för varforeningvill.se

Personuppgifter i form av namn, e-postadress och föreningstillhörighet sparas för att kommunicera med deltagaren under utbildningen. Dessa personuppgifter raderas senast 24 månader efter att utbildningen har avslutats.

Tas bort efter När du stänger av webbläsaren.

WordPress

Namn wordpress_*
Syfte Används för att hantera inloggningen på webbplatsen. Behövs för att hålla koll på om du är inloggad eller inte.
Tas bort efter När webbläsaren stängs.

Översättning

Namn pll_langugage*
Syfte Hanterar vilket språk du besöker webbplatsen på.
Tas bort efter 1 år

Namn ga
Tas bort efter 1 år, 11 månader
Domän .varforeningvill.se
Namn ga_*
Syfte Används för att spara och följa besök på webbplatser.
Tas bort efter 1 år, 11 månader
Domän .varforeningvill.se

Namn __cf_bm
Syfte Används för att minska trafiken till spam-trafik till Vimeo
Tas bort efter 1 år
Domän .vimeo.com

Namn YSC
Tas bort efter När webbläsaren stängs.
Domän .youtube.com
Namn VISITOR_INFO1_LIVE
Syfte Försöker uppskatta användarnas bandbredd på sidor med integrerade YouTube-videor.
Tas bort efter 5 månader.
Domän .youtube.com

Har du frågor?

Har du frågor om denna policy och behandlingen av dina personuppgifter, vill ändra felaktiga uppgifter kan du kontakta kundtjanst@innebandy.se eller 08-5142 7400.